tisdag 5 juni 2012

Par i muddar


Nu är de äntligen klara med marängfluff och allt! Länge har de legat och väntat på att få trådarna fästade. Mönstret finns här och jag har gjort ungefär samma förändringar som tidigare. [länk] Garnet är drops merino extra fine, ett fantastiskt mjukt garn med mycket stretch som gör det perfekt för resårstickning. Exakt ett nystan (50g) gick det åt. Fluffet är ett mohairgarn, troligen drops vivaldi och på det nystanet märks det inte alls att jag tagit av. Vad kan man göra med rosa mohair? Tips?
Nu är det dax för dessa rosa muddar att flytta vidare och värma andra händer.

De här halvvantarna gick mycket fortare att göra. Garnet kommer från mitt bytespaket och mönstret är en modifierad historia av manduzanas torgvantar. Jag har gjort rätt mycket ändringar för att få bra passform för en smal hand, men flätan och resåren är så gott som oförändrade bortsett från att jag spegelvänt den ena flätan så att det blir symmetriskt. (I fall man nu skulle vilja lägga händerna helt bredvid varandra och glo på dem...)

1 kommentar:

  1. Så jättefina båda två! Extra svag för den gröna färgen...

    SvaraRadera