söndag 6 november 2011

Utmaningen




Jag är lite avis på er som tog er till Syfestivalen i helgen, själv hann jag inte dit. Men jag har gett mig själv en utmaning istället: att sy ett lapptäcke av enbart tyger jag har hemma och inte köpa något nytt. Temat ska vara lite åt vår-/försommarhållet med gula, gröna och lila tyger och på bilden ser ni vad jag hittade i min "stash" vid en första genomgång. (Jag tror inte ni blir överraskade då jag berättar att de flesta av tygerna är äldre än mina barn.)


Tror ni jag lyckas?

2 kommentarer:

  1. Om man nu är ägare till en hel guldgruva, då behöver man ju faktiskt inte ströhandla i guldsmedsaffärer! Det verkar som att du kommer att lyckas finfint!

    SvaraRadera
  2. Som enträgen garnsamlare måste jag ändå säga att jag är imponerad. Det kommer gå galant! Och vilken trendig idé, att använda material man redan har hemma.

    SvaraRadera